Vuosaarelainen metronkäyttäjä” nimimerkki kirjoitti viime Vuosaari-lehdessä Rastilan metroaseman ovista. Olin kirjoituksen luettuani yhteydessä Kaupunkiliikenne Oy:n johtoon ja saamani tiedon mukaan ovi korjattiin 29.11.
Helmikuussa 2022 tapahtuneen yhtiöittämisen jälkeen vastuu metroasemien kunnossapidosta siirtyi tälle uudelle yhtiölle. Palautteet metroasemien asioista voi lähettää HSL:n palautejärjestelmän kautta, josta ne ohjataan eteenpäin.
Yhtiöittämisen jälkeen kunnossapidon vastuunjaossa on ollut valitettavia ongelmia. Esimerkiksi Rastilan metroaseman edessä bussipysäkillä olevien roska-astioiden unohtuneesta tyhjennyksestä olen marraskuussa käynyt sähköpostivaihtoa ja on ollut jopa vaikea saada selville, kuka tyhjennyksestä vastaa.
On toivottavaa, että nämä ongelmat pian korjaantuvat ja asemien normaali kunnossapito hoituisi ilman palauteviestejä.
Ville Jalovaara,
Helsingin kaupunginvaltuuston jäsen (sd.)