Vastine kirjoitukseen ”Kelan palvelu takaisin ihmisille”

Kiitos palautteesta nimimerkille ”Vuosaaren Kelan palvelu takaisin ihmisille” (Vuosaari-lehti n:o 2/2019) koskien Vuosaaren Kelan palvelupistettä ja sitä, että Kelan palvelut ovat heikommin saatavilla Vuosaaren asukkaille, koska palvelupiste on auki vain ajanvarauksen tehneille asiakkaille. Kela palveluverkkoa ja palvelupisteiden sijaintia mietittäessä on pyritty ottamaan huomioon palvelupisteen keskeinen sijainti, ja koko pääkaupunkiseudun mittakaavalla Itä-Helsingin alueella Kelan palvelut ovat helposti tavoitettavissa.

Kela-asioiden hoitaminen onnistuu siis paitsi poikkeamalla kauppakeskus Itikseen avattuun uuteen palvelupisteeseen tai varaamalla ajan Vuosaaren palvelupisteelle myös varaamalla puhelinajanvarauksen (Kelasta soitetaan), soittamalla Kelan puhelinpalveluun tai asioimalla 24/7 auki olevassa asiointipalvelussa. Myös Vuosaaren palvelupisteen postilaatikko on edelleen toiminnassa. Ajan varaaminen Vuosaaren palvelupisteeseen onnistuu myös soittamalla Kelan puhelinpalveluun.

Toivottavasti näistä vaihtoehdoista löytyy sopiva asiointikanava vuosaarelaisille.

Matti Kujala
Kansaneläkelaitos, pääkaupunkiseudun asiakkuusyksikön johtaja