Autot (kuskit) ryhmittyvät jo heti Itäkeskuksesta (parhaat varmaan jo Ruotsin laivalta) Meripellontien vasemmalle kaistalle, jolloin oikea kaista on lähes tyhjä ja vasen täysi. Näin saavat vasemmalle ennen Vuosaaren siltaa kääntyvät jonotella pitempään ja seisoskella valoissa, joihin eivät ole edes menossa. Kun oikea kaista on tyhjä ja Puotilantien risteyksen liikennevalot katkaisevat liikenteen, tulee sillalle hiljainen hetki, kun vasemman kaistan letka on mennyt. Ne autot, jotka voisivat oikealta kaistalta jatkaa valojen jälkeen sillalle ovat siis (tuplavaikutus!) tekemässä jonoa vasemmalle kaistalle jossain kaukana takana.
Ohje: Vuosaareen menijät ajavat oikeaa kaistaa sillalle asti. Kun kaista alkaa tökkiä, siirrytään myös vasemmalle kaistalle. Sillalle mennään vetoketjuperiaatteella. Sillan liikenteen tulee olla koko ajan maksimi. Nyt siellä heristellään nyrkkiä, kun tullaan järkevästi oikeaa kaistaa pitkin sillalle. Opasteetkin kaistan päättymisestä ovat vasta loppupäässä. Pahimman ruuhkan aikana liikenne tökkii varmasti, mutta tuo aika jäisi näin toimien lyhyemmäksi. Kahden kaistan autot yhdellä kaistalla, niin tökkiihän se!
Kaupunkiin päin: Kun liikenne alkaa ruuhkautua, siirrytään Rastilan liittymässä vetoketjuperiaatteeseen siten, että herrasmiehen rooli on Meripellontietä ajavilla.
Ystävällisin terveisin Simo, Vuosaari