Helsingin kaupunki kutsuu Vuosaaren terveys- ja hyvinvointikeskuksen palveluista tai toiminnasta kokemusta omaavia asukkaita liittymään Vuosaaren terveys- ja hyvinvointikeskuksen asiakasraatiin. Raati kootaan kehittämään sosiaali- ja terveyspalveluja sekä tuomaan asiakkaiden ääntä esiin.
Raatiin kutsutaan noin 15 alueen asukasta, joilla on kokemuksia Vuosaaren terveysaseman, hammashoidon, sosiaalityön, vammaispalveluiden, päihdepalveluiden, mielenterveyden tai perhekeskuksen palveluista tai toiminnasta. Raatiin toivotaan monenikäisiä ja eritaustaisia ihmisiä, jotta se edustaa mahdollisimman kattavasti alueen väestöä.
Raadin tarkoituksena on kaupungin palvelujen kehittäminen ja parantaminen. On tärkeää, että kaikki jäsenet sitoutuvat yhteisiin toimintaperiaatteisiin, joita ovat luottamuksellisuus sekä tasavertainen, arvostava ja rakentava yhteinen keskustelu.
Asiakasraati kokoontuu Vuosaaren terveysaseman tiloissa, jotka ovat esteettömiä. Raadin tapaamisiin voi osallistua myös etäyhteydellä kotikoneelta tai älypuhelimella. Raadissa toimitaan suomen kielellä, myös vähän suomea osaavat ovat tervetulleita. Raadin näkemykset ja kehitysehdotukset käsitellään alueen työntekijöiden sekä johdon kokouksissa.
Asiakasraatiin voi ilmoittautua puhelinnumeroon 09 310 38671 arkisin kello 9–16 soittamalla.