Eckerö Linen rahdin kuljetuskapasiteetti kaksinkertaistui 6.4. lähtien, kun m/s Finbo Cargo palasi telakalta m/s Finlandian rinnalle Helsingin ja Tallinnan väliseen rahtiliikenteeseen. Rahtikapasiteetin lisääminen Suomen ja Viron välillä on erityisen merkittävää Suomen huoltovarmuuden ja kuljetusten varmistamiseksi koronakriisin aiheuttamissa poikkeusoloissa. Rahtialus Finbo Cargo ei kuulu Huoltovarmuuskeskuksen matkustaja-autolauttojen tuen piiriin.
Finbo Cargo on ollut tammikuun lopusta lähtien telakalla. Siellä aluksen jääluokkaa korotettiin, jotta se voi liikennöidä Suomenlahden vaativissa olosuhteissa läpi vuoden. Alus ei toistaiseksi valtion matkustusrajoituksista johtuen kuljeta henkilöliikennettä eikä henkilöliikenteen ajoneuvoja.
Hyvät rahtiyhteydet Suomen ja Viron välillä ovat kriittisiä Suomen yhteiskunnan kannalta varsinkin tämänhetkisissä poikkeusoloissa. Laivakuljetusten osuus normaalioloissakin Suomen tuonnista on noin 80 prosenttia ja viennistä noin 90 prosenttia.
Myös M/s Finlandia jatkaa liikennettään poikkeusaikataululla 38 kertaa viikossa. Sekä m/s Finbo Cargolla että m/s Finlandialla lääkekuljetukset priorisoidaan siten, että lääkerekat merkitään erityisillä tunnuksilla ja ne lastataan sekä puretaan ensimmäisenä.
M/s Finlandia ja m/s Finbo Cargo liikennöivät Suomen lipun alla.